Jedinstveni projekt

Kreativni odjel: Riječani za Petera Gabriela realizirali sustav CueSongs

Andrej Petrak

CueSongs jedinstvena jer usluga koja omogućuje brzo on-line licenciranje glazbe za bilo koju komercijalnu namjenu. Ova sve-na-jednom-mjestu usluga daje mogućnost »pronađi slično« koja inteligentno pronalazi sličnu glazbu



RIJEKA » Riječki Kreativni odjel, agencija za tržišne komunikacije i multimedijsku produkciju, surađivala je s Peterom Gabrielom kako bi razvila sustav CueSongs, novu i jedinstvenu uslugu koja omogućuje brzo on-line licenciranje glazbe za bilo koju komercijalnu namjenu. Peter Gabriel pojavljuje se u projektu kao suosnivač i jedan od investitora, a ovaj je umjetnik oduvijek poznat po inovativnosti i afinitetu za moderne tehnologije.


Pomoću CueSongsa Gabriel je odlučio umjetnicima ponuditi novi izvor prihoda. Ova sve-na-jednom-mjestu usluga pojednostavljuje proces traženja prikladne glazbe i njeno licenciranje, za upotrebu u online videoprodukciji, mobilnim aplikacijama, uredskom poslovanju i niz drugih područja, a sve to bez pregovora i nepotrebnih troškova.


Tri godine rada




Ideju su osmislili CueSongs Ltd i londonska tvrtka za istraživanje i razvoj naprednih glazbenih tehnologija Stromatolite Ltd, navodi Davor Pasarić iz Kreativnog odjela, čija je riječka agencija projektirala i gradila sustav po želji engleskih klijenata gotovo tri godine.


   – CueSongs sad smo predali naručitelju, a i dalje ćemo raditi na održavanju ovog globalnog projekta kroz tehnološki konzalting. Sustav je izveden tako da korisnik na webu www.cuesongs.com brzo može pronaći željenu glazbu kroz selekciju traženih parametara, a može koristiti i niz unaprijed definiranih filtera, rekao je Pasarić.


   Ono po čemu je CueSongs jedinstven, dodaje Pasarić, je mogućnost »match similar«, tj. »pronađi slično« koja inteligentno pronalazi sličnu glazbu.


   – Opcija »pronađi slično« izuzetno je korisna kad se traži jeftinija alternativa nekom poznatom, ali skupom glazbeniku. Taj sustav je izveden na relaciji London – Barcelona – Rijeka. Dok se u Londonu puni glazbena baza sustava, svaka melodija se šalje u Institut za analizu zvuka BMAT u Barceloni gdje se izvodi napredna analiza zvuka i svaki glazbeni broj dobiva svoje detaljne karakteristike, koje se onda šalju u Rijeku. U digitalnoj »strojarnici« Kreativnog odjela sve te informacije se objedinjuju i ubrizgavaju u sustav koji tako postaje sve pametniji i nudi sve bolji i bolji izbor glazbe, objašnjava Pasarić.


Riječka veza


Za početak suradnje s Englezima, objašnjava Pasarić, zaslužna je bila »riječka veza«. Vlasnica agencije Stromatolite je Michela Magaš, porijeklom Riječanka, kći poznatog arhitekta Borisa Magaša koji je preminuo prošle godine.


   – Michela Magaš radi u Londonu već jako dugo, a njezina agencija Stromatolite razvijala je »user interface« za CueSongs. Kad su došli do faze da moraju napraviti engine, tu »digitalnu strojarnicu« koja treba sve pokretati, obratili su se nama jer su znali da smo dovoljno stručni da isprogramiramo jedan takav kompleksan sustav, napominje Pasarić.


   Na početku je u CueSongsu vladala i određena skepsa prema radu s malim studijem iz Hrvatske, čemu svakako nije pomoglo to što je suradnja otpočela baš u vrijeme kad je Ivo Sanader uhapšen u Austriji. Englezima se, sasvim razumljivo, učinilo nesigurnim surađivati s tvrtkom iz zemlje u kojoj je uhapšen bivši premijer.


Zainteresiran i YouTube


– Šef projekta Ed Averdieck, bivši CEO Nokia Music, čovjek koji je u digitalnom glazbenom biznisu duže od 16 godina, sjeo je u avion i sletio na Krk. Pokazali smo mu grad i ono što radimo. Oduševio se, nastalo je obostrano povjerenje. Shvatio je da su njegovi strahovi bili bezrazložni, kad je uvidio kako dobro radimo. Veliki nam je kompliment i pohvala cijeloj našoj regiji i kraju što i takva svjetska imena kao što je Peter Gabriel imaju povjerenja u ono što mi možemo tu u Rijeci i Hrvatskoj napraviti. Ed nam je prenio pohvale Gabriela za sve što je napravljeno, priča Pasarić.


   Šef CueSongsa Ed Averdieck također je imao riječi hvale za rad Kreativnog odjela.


   – Kreativni odjel je izvrstan u rješavanju kompleksnih problema pri razvoju sustava: uvijek misle unaprijed na sve mogućnosti i u skladu s tim izgrade rješenje najbolje za korisnike, rekao je Averdiek, dok iz Stromatolitea poručuju: »Kreativni odjel svojim znanjem i profesionalizmom može parirati svakom londonskom razvojnom studiju«.


   Za servis je zainteresiran i sam YouTube koji razmatra mogućnost da se tim putem kupuju prava na glazbu koja se nalazi u njihovoj videobazi. Vrijednost ovog servisa prepoznala je i poznata stock-art baza Image Source koja sada putem CueSongs usluge nudi svojim korisnicima i glazbu.